Stel uw vraag aan EVA
EVA: Welkom bij NS Klantenservice. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
Ik: Hoe zet ik mijn NS-abonnement over op een nieuwe OV-kaart?
EVA: Begrijp ik het goed dat u een Mijn NS-account wilt aanvragen?
Ik: Nee, ik wil mijn abonnement overzetten naar mijn nieuwe OV-kaart.
EVA: Ok, daar gaat het niet over. Wilt u weten waar u een abonnement kunt bestellen?
Ik: Nee.
EVA: Ok, dat is niet wat u bedoelt. U wilt inloggen op uw Mijn NS-account, klopt dat?
Ik: Nee.
EVA: Ok, dat was niet wat u bedoelde. Wilt u weten hoe u uw OV Chipkaart kunt koppelen aan uw Mijn NS account?
Ik: Nee.
EVA: Ok, dat was niet wat u bedoelde. Ik begrijp het niet helemaal. Wilt u me nog een keer vertellen wat u bedoelt?
Ik: Hoe komt mijn abonnement van de oude ov-kaart naar de nieuwe?
EVA: Sorry, dat snapte ik even niet. Mag ik nog een keer vragen waar het over gaat?
Ik: Zeker, maar ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen.
EVA: Dat begreep ik niet helemaal. Wilt u misschien contact opnemen met de klantenservice?
Ik: Als dat zou kunnen!
EVA: Sorry, dat snapte ik even niet. Wat bedoelt u?
Ik: Ja.
EVA: Dat begreep ik even niet. Wilt u me nog een keer vertellen wat u bedoelt?
Ik: Contact met klantenservice.
EVA: NS Klantenservice is op dit moment geopend (tot 22.00 uur vanavond) en bereikbaar via 0900 – 20 21 163 (€ 0,10 per minuut). Kan ik u verder nog ergens mee van dienst zijn?
Ik: Nee.
EVA: Ok, dan zijn we volgens mij klaar nu. NS is benieuwd naar uw mening over deze geautomatiseerde chat. Als u de Virtuele Assistent van NS middels een rapportcijfer (1 t/m 10) zou moeten beoordelen, wat voor cijfer zou u de Virtuele Assistent dan geven?
Ik: 1.
EVA: Dank u voor het cijfer. Sorry dat ik u dan nog een vraag stel, maar zou u een toelichting kunnen geven op dit slechte cijfer? Op die manier kunnen wij onze service verbeteren.
Ik: Tuurlijk; het was totale onbegrip en tijdverspilling.
EVA: Dank u voor het antwoord. M’n collega’s zullen kijken of dit een verbeterpunt is! Dan wens ik u nog een fijne dag. Fijn weekend!
Ik: Dagdag.
EVA: Tot ziens!
Pingback: Wellness voor moeder en dochter | Jokezelf