Bouwen met taal

Jokezelf over gisteren, vandaag en morgen

Telemarketeutelen

“Goedemiddag mevrouw, bel ik gelegen?”
“Nou, eigenlijk niet.”
“Ik heb maar een paar minuten van uw tijd nodig, want ik mag u een fantastische aanbieding doen…”
“Bespaar u de moeite, ik wil geen aanbieding.”
“Nee, echt, dit moet u even horen..”
“Nee, dank u, ik wil niet”.
“Maar waarom dan niet?”
“Omdat ik het niet wil, dat moet toch  reden genoeg zijn?”
“Hm, nou, ja, eh, ik weet niet hoor, we hebben een fantastische aanbieding…”
“MAAR IK WIL NIET”.
“U heeft nog helemaal niet gehoord wat het is.”
“Nee, dat klopt, want ik wil er niet naar luisteren.”
– Diepe zucht – “Nou dan zal ik maar noteren dat u niet geïnteresseerd bent hè?”
“Ja, doet u dat. Goedemiddag”.

“O, nog even; ik ben verplicht u te wijzen …”
“op het bandje over het bel-me-niet-register, ja dat weet ik, doet u geen moeite, want daar ben ik al tig keer naartoe gegaan om mij te registreren en ik blijf maar gebeld worden.”
“Nee, dat klopt, soms wordt daar niet naar gekeken.”
“Dat heb ik gemerkt ja. Ik word er horendol van, al blijf ik beleefd.”
“Dan kan ik u misschien helpen. Ik heb hier een formuliertje waarmee ik het meteen kan doorgeven”.
“Dat zou fijn zijn.”
“Wilt u gebeld worden door loterijen?”
“Nee.”
“Goede doelen?”
“Nee.”
“Thuiswinkelen?”
“Nee.”
“Horoscopen?”
“Nee. Kunt u niet gewoon overal néé aanvinken?”
“Nee, dat mag niet, ik moet elke categorie voorlezen.”
“Maar ik wil door geen enkel bedrijf telefonisch benaderd worden.”
“Dat snap ik, maar het moet zo, dat staat in mijn script.”
Ach ja, natuurlijk, een script! Nee, dat verandert alles. Dus ze gaat door, tot ik alle tien categorieën met néé heb beantwoord. Dezelfde die ik al meermalen, zowel schriftelijk heb aangevinkt, als telefonisch heb doorgegeven. Dat ik er zo rustig onder blijf!
“Dit waren ze allemaal. Prettige dag verder mevrouw, ik hoop dat u nu niet meer gestoord wordt.”
“Dat ben ik al, maar bedankt hoor en ik hoop voor u dat u snel kunt stoppen met dit vervelende werk.”
Zou het deze keer helpen?telemarkerteer

Geïnspireerd door een blog van Mark over Otto en een telemarketeer.

13 reacties op “Telemarketeutelen

  1. Plien
    17 februari 2013

    Pfff, vreselijk irritant!
    Ik heb me ook volgens mij daarvoor aangemeld. Ik word nauwelijks gebeld.
    Regelmatig gooi ik mijn gehoorprobleem in het spel en dan is het gauw voorbij 😉

    Like

    • jokezelf
      18 februari 2013

      Ja, dat is ook een goed idee 😉

      Like

  2. gewoonanneke
    16 februari 2013

    Ik moet eerlijk zeggen sinds ik met bij dat Bel me niet meer register heb aangemeld komt het zelden of nooit meer voor dat ik gebeld word.

    Like

    • jokezelf
      17 februari 2013

      Dan heb je geluk, of ik heb iets niet goed gedaan ;-).

      Like

  3. Caroline
    16 februari 2013

    Vreselijk! Meestal hang ik heel onbeleefd op, want luisteren doen ze toch niet.

    Liefs!!

    Like

  4. minoesjka2
    16 februari 2013

    O, zo herkenbaar en zo irritant!!

    Like

Reacties zijn gesloten.

Categorieën

Archief

SCHRIJVENDE SENIOREN GEZOCHT: SCHRIJF MEE!

Afbeelding van Steve Buissinne via Pixabay

Ik schrijf al enige tijd stukjes voor de hoe ouderen denken site en we zijn continu op zoek naar enthousiaste medeschrijvers

Wij zoeken ouderen vanaf ca. 55 jaar die graag vertellen over alle perikelen die zij als ouderen/senioren in onze samenleving meemaken.

Denk jij uit te kunnen leggen hoe wij ouderen denken? Heb je je seniorenhart verpand aan de schrijverij? Vertel jij graag hoe het jou vergaat en wat je meemaakt als oudere in een steeds snellere maatschappij? Heb je een vlotte pen en een goed gevoel voor taal? Doe dan mee op Hoe Ouderen Denken!

Interesse? Mail ons wat recente teksten (zodat we een indruk krijgen van je schrijfstijl) en een korte motivatie:
redactie@hoeouderendenken.nl 

Berichten die ik leuk vind

Belangstellenden

%d bloggers liken dit: