Tijdens een zaterdagmiddagje winkelen kocht ik een tablet. Een leuk hebbedingetje, dat ik helemaal niet nodig heb, want ik heb al een desktop, een mini laptopje, een e-reader èn een smartphone. Maar het tabletje stond als laatste in de vitrine, het was niet duur, het lachte naar mij en dat kon ik niet weerstaan (shopaholic, impulsaankopen ikke??? nee hoor!). Omdat het zegel was verbroken, had ik de verkoopster gevraagd om te kijken of alle benodigdheden er nog wel bijzaten. Dat was het geval en de aankoop werd bezegeld.
Het dingetje was niet veel groter dan mijn telefoontje en dus totaal overbodig. Daarom bracht ik het apparaatje de maandag daarop weer terug. Maar ik had buiten de waard gerekend, want de verkoopster wilde het niet terugnemen vanwege de open verpakking.
“Maar ik heb het zo van u gekregen,” protesteerde ik.
Ja, dat kon wel wezen, maar het was elektronica en dat moest via de website geretourneerd worden om ‘fraudatie’ te voorkomen.
“Goh, wat handig”, zei ik, maar de verkoopster snapte de ironie niet en zei stralend.
“Ja hè, dat vind ik nou ook!”
Kan iemand mij uitleggen waarom ik een tablet dat ik in een open doos met verbroken zegel gekocht heb, niet twee dagen later in dezelfde winkel kan terugbrengen omdat het zegel van doos verbroken is?
Dit gaat nergens over
Goed dat het opgelost is. Zo’n verkoopster kan natuurlijk alleen maar het standaardverhaal vertellen. Als je verder gaat kom je er vaak wel uit. Maar wel even vervelend.
Achja, een beetje overtrokken ook. Het is idd vooral vervelend, maar het levert wel een grappig verhaaltje op.
Belachelijk, ik zou nooit meer iets kopen in die winkel… 😉
Fraudatie, geweldig gevonden!
Tja, sommige regels!!! ………… Die snap ik echt niet, en dat terwijl ik echt niet dom ben………. ik ben er trouwens ook maar mee gestopt om dit soort regels te gaan snappen ……….. daar heb ik blijkbaar niet het juiste snappertje voor mee gekregen en zo te lezen jij ook niet 🙂
Staat dat ergens duidelijk aangegeven, dat het zegel niet verbroken mag zijn? Zo ja, zoek dan degene op die het jou verkocht heeft. Dreig desnoods met Kassa oid als ze echt geen kant op willen. Want dit is belachelijk.
Nee Clair, dat stond nergens, maar het is al opgelost hoor. Dank voor je meeleven.
Fijn!