Stel uw vraag aan EVA
EVA: Welkom bij NS Klantenservice. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
Ik: Hoe zet ik mijn NS-abonnement over op een nieuwe OV-kaart?
EVA: Begrijp ik het goed dat u een Mijn NS-account wilt aanvragen?
Ik: Nee, ik wil mijn abonnement overzetten naar mijn nieuwe OV-kaart.
EVA: Ok, daar gaat het niet over. Wilt u weten waar u een abonnement kunt bestellen?
Ik: Nee.
EVA: Ok, dat is niet wat u bedoelt. U wilt inloggen op uw Mijn NS-account, klopt dat?
Ik: Nee.
EVA: Ok, dat was niet wat u bedoelde. Wilt u weten hoe u uw OV Chipkaart kunt koppelen aan uw Mijn NS account?
Ik: Nee.
EVA: Ok, dat was niet wat u bedoelde. Ik begrijp het niet helemaal. Wilt u me nog een keer vertellen wat u bedoelt?
Ik: Hoe komt mijn abonnement van de oude ov-kaart naar de nieuwe?
EVA: Sorry, dat snapte ik even niet. Mag ik nog een keer vragen waar het over gaat?
Ik: Zeker, maar ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen.
EVA: Dat begreep ik niet helemaal. Wilt u misschien contact opnemen met de klantenservice?
Ik: Als dat zou kunnen!
EVA: Sorry, dat snapte ik even niet. Wat bedoelt u?
Ik: Ja.
EVA: Dat begreep ik even niet. Wilt u me nog een keer vertellen wat u bedoelt?
Ik: Contact met klantenservice.
EVA: NS Klantenservice is op dit moment geopend (tot 22.00 uur vanavond) en bereikbaar via 0900 – 20 21 163 (€ 0,10 per minuut). Kan ik u verder nog ergens mee van dienst zijn?
Ik: Nee.
EVA: Ok, dan zijn we volgens mij klaar nu. NS is benieuwd naar uw mening over deze geautomatiseerde chat. Als u de Virtuele Assistent van NS middels een rapportcijfer (1 t/m 10) zou moeten beoordelen, wat voor cijfer zou u de Virtuele Assistent dan geven?
Ik: 1.
EVA: Dank u voor het cijfer. Sorry dat ik u dan nog een vraag stel, maar zou u een toelichting kunnen geven op dit slechte cijfer? Op die manier kunnen wij onze service verbeteren.
Ik: Tuurlijk; het was totale onbegrip en tijdverspilling.
EVA: Dank u voor het antwoord. M’n collega’s zullen kijken of dit een verbeterpunt is! Dan wens ik u nog een fijne dag. Fijn weekend!
Ik: Dagdag.
EVA: Tot ziens!
Kennen jullie Billie van BOL.com al? Ook zo’n irritant wezen. Mochten jullie iets willen lezen, twee jaar geleden schreef ik er dit over: https://mariondriessen.wordpress.com/2011/04/20/bol-le-billie/
Om GEK van te worden!
Wat ontzettend ergerlijk zoiets… Je hebt ook wel eens op internet van die virtuele chat medewerkers… ook zoiets ergs! Maar het heeft wel een leuk logje opgeleverd Joke!
Het is werkelijk hilarisch. Ik heb ook eens zo’n gesprekje gevoerd. Als je graag antwoord wil op je vraag is het werkelijk super irritant!
Het staat nog in de kinderschoenen. Dat is niet erg, zulke dingen moeten hun ontwikkeling volgen en op een dag is het goed. De fout is dat ze een onvolkomen product al zo snel over de klant uitrollen. De ergernissen zullen vermoedelijk niet te tellen zijn.
Overigens: ik stel wel eens een vraag aan het loket. Meestal krijg ik dan een goed antwoord. Maar in Maastricht zit zo’n mens die zich ten doel heeft gesteld zoveel mogelijk vijanden te maken. Ga daar nooit heen want je blijft je leven lang kwaad.